Źródło finansowania

Zadanie:

Przygotowanie i przeprowadzenie studiów podyplomowych pn. „Doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych”, w zakresie uzyskania kompetencji i doświadczenia  dotyczących:

  • praktycznej realizacji modelu edukacji włączającej, jako edukacji wysokiej jakości dla wszystkich osób uczących się;
  • praktycznego zastosowania przepisów prawa oświatowego w zakresie organizacji
    i realizacji edukacji włączającej;
  • przygotowania do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (spe), w tym wykorzystania podstaw dydaktyki  specjalnej w realizacji edukacji włączającej;
  • przeprowadzenia oceny funkcjonalnej ucznia w celu identyfikacji jego zasobów, planowania procesu wsparcia oraz przygotowania Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania Ucznia (WOPFU);
  • realizacji współpracy ze specjalistami, nauczycielami i rodzicami  w realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • dostosowywania metod i sposobów pracy z uczniem ze spe na różnych etapach edukacyjnych (dostosowanie wymagań edukacyjnych, adaptowanie materiałów dydaktycznych, ocenianie wspierające proces uczenia);
  • pracy z klasą ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i tworzenia warunków do skutecznego uczenia się wszystkich uczniów z zastosowaniem  zasad uniwersalnego projektowania;
  • stosowania strategii wychowawczych służących budowaniu zespołu klasowego sprzyjającego realizacji edukacji włączającej i  integracji grupy o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach;
  • dokumentowania udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz konstruowania Indywidualnego Programy Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET),

 Finansowanie zadania:

Zadanie w całości finansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki.
Dotacja celowa w wysokości 188 000 zł.

Uczestnik nie ponosi kosztów za usługę edukacyjną.